Pult centrální ochrany (PCO)

Moderní a spolehlivou možností dálkové ostrahy objektů se stalo napojení na pult centrální ochrany (PCO).

Pult centralizované ochrany soustřeďuje v dohledovém centru jednotlivá data z dálkově střežených objektů. V tomto centru naši operátoři neustále sledují příchozí zprávy a vyhodnocují jejich bezpečnostní rizika. V případě narušení objektu postupují dle předem domluvených požadavků klienta.

Jak napojení na PCO funguje?

Naši vyškolení pracovníci jsou v dohledovém centru připraveni 24 hodin denně střežit Vaše objekty. V dnešní době lze pomocí moderní techniky předcházet jakýmkoli nečekaným nepříjemnostem. V prostorách lze nainstalovat několik prvků zabezpečení - od pohybových čidel, přes požární či plynové senzory, až po hlídače celistvosti okenních výplní. Spojení mezi těmito systémy ve Vašem objektu a PCO probíhá pomocí pevných telefonních linek nebo mobilních operátorů. V případě kamerového systému navíc probíhá monitoring také pomocí přenosu digitálních signálů.

Pult centrální ochrany nikdy nespí

Je-li objekt nastavený v pohotovostním režimu, přichází na PCO v případě narušení objektu zpráva, v jaké konkrétní zóně se narušitel vyskytuje. Operátor tedy může vyhodnotit, zda se domnělý pachatel pohybuje a kde se momentálně nachází, nebo zda signály narušení přicházejí opakovaně z jednoho místa. Přichází-li informace o poplachu stále ze stejné zóny, lze usuzovat, že se jedná o planý poplach. Naši pracovníci ale i v tomto případě vyšlou na místo výjezdové vozidlo, aby si informaci ověřili.

Ideálním případem v tuto chvíli jsou objekty, které jsou vybaveny kamerovým systémem a EZS Videofied, protože operátor PCO má v danou chvíli k dispozici také vizuální kontrolu situace, a může tak zjistit např. počet pachatelů, nebo zda se jedná o planý poplach, a hlídka tak nemusí k danému objektu vyjíždět.

Služba MojePCO

Naši zákazníci mají po domluvě přístup také do databáze svého objektu střeženého pultem centrální ochrany. Službu MojePCO mohou využít pomocí vzdáleného internetového přístupu. Služba je klientům k dispozici 24 hodin denně a mohou zde on-line sledovat aktuální výpisy ze svých objektů.

Průběh případného zásahu

V případě, že na pult centralizované ochrany dorazí poplachová informace ze střeženého objektu, naši operátoři ihned jednají. Nejprve analyzují, zda se jedná o planý poplach či opravdové narušení objektu.

Planý poplach

Jde-li o planý poplach, který může způsobit například domácí zvíře, průvan nebo otevřená ventilace v okně, informuje operátor smluvní osobu a domluví si spolu další postup. Tím může být odstranění příčin tohoto planého poplachu nebo přítomnost výjezdové hlídky na místě až do příjezdu kontaktní osoby.

Ostrý poplach

V případě, že operátoři vyhodnotí poplach jako ostrý, vyšlou ihned ke střeženému objektu kontrolní výjezdové vozidlo. Pracovníci ostrahy objektů provedou po příjezdu kontrolu vnějšího pláště budovy (oplocení, okna, dveře, ...) a v případě Vašeho přání také vnitřní kontrolu objektu. Na základě zjištěných informací hlídka ihned kontaktuje zpátky operátora, který reaguje na vzniklou situaci.

V případě, že naše hlídka na místě shledá nějaké poškození objektu nebo budovy (poškozené oplocení, rozbité okno, vypáčené dveře nebo zničený zámek, ...), hlídka objekt zajistí a vyčká až do příjezdu policie a kontaktní osoby. Vnitřní kontrolu objektu pak naši pracovníci provedou v doprovodu policie a této kontaktní osoby.

Opatrnost se vyplatí

Ať už potřebujete zabezpečit dům, byt, budovu či areál, je dálková ostraha přes pult centrální ochrany moderním a spolehlivým řešením. S řešením zabezpečení Vašeho objektu Vám rádi pomůžeme.

Jak pokračovat?

Máte zájem o nabídku či další informace ohledně našich služeb?
Neváhejte nás kontaktovat a my Vám vše rádi vysvětlíme.